zondag 6 januari 2013

Mooi niet dus....

Bibje ruimt helemaal niet op. Bibje is ingekakt. De laatste dagen zijn voorbijgeroetst en grote klussen(en eigenlijk ook wel een beetje de kleine) zijn overgeslagen. Ik heb meer in bed gelegen en aan mijn zwijmelweek gewerkt dan iets anders. Gisteren wel 5 blogjes geschreven, herinneringen opgehaald en alles gepland in het "te publiceren" schema. Daarvoor moest ik naar zolder op zoek naar mijn dagboeken(niet te vinden) en ander spul wat verhalen vertelt over mijn , eigenlijk niet eens zo echte, zwijmelverleden :(
Tja en dan zie je dat de kinderen op zolder aardig hebben huisgehouden in de dozen en dat alles op andere plekken ligt. Vet balen dus. Ik wou de zolder toch nog even niet aanpakken hoor....
Toch merk ik dat ik doordat ik de afgelopen jaren al zoveel bezig ben geweest met wegdoen, ik nu niet meer zo walgelijk moe wordt van het opruimen.
Herkennen jullie dit?
Ik heb tijden gehad dat ik gesloopt was van het door mijn handen laten gaan van spullen. Alsof er een hele zware energie aan kleefde. Dat had ik altijd! Dan was ik daarna echt dagen van slag. Nou dat gevoel, dat is een stuk minder geworden heb ik al eens eerder gemerkt. Maar nu met mijn kleine opruimklusjes merk ik dat mijn voorwerk toch best een hoop heeft opgeschoond in energetische zin. Ik ga nu de taak gewoon echt helemaal volbrengen en mijn huis weer zuiver maken. Niet alleen schoon, nee echt helder, sprankelend, vol energie, fris, zuiver dus!
Dan geeft mijn plek ons energie door er in te wonen!
Mooi toch?

2 opmerkingen:

  1. Hoi Bibje,
    Mooi hoe je dat beschrijft:alsof er een zware energie aan kleefde. En dat dat nu lichter is. Mooi. Voor mij is opruimen nog steeds wel iets alsof mijn leven ervan afhangt. Nog niet zo licht helaas. Heb wel zin om dit jaar ook te gaan opruimen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja en dan is het echt ploegen door de rommel heen hè, alsof je door de klei moet, door de stroming heen waadt, tegen windkracht 10 in staat te boksen :(
      Succes hoor dit jaar!

      Verwijderen