dinsdag 15 januari 2013

Nog steeds niet :(

Het schiet niet erg op,
ik ben moe en chaggie en heb gewoon geen zin. dus zit ik tussen troepjes en rommeltjes en ben ik chagrijnig ervan. Het wil gewoon niet erg met mij, ik kan niet op gang komen. Tis als altijd, een boel enthousiasme dan zak ik in.....dan komt het doorzetten om de hoek kijken en ben ik weg.
waar kan dat toch aan liggen? dat ik het zo snel weer opgeef? Of nee, ik geef niet op maar het is geen stijgende lijn. Ik begin, ik stop, en dan begin ik weer opnieuw.
Ik lijk wat dat betreft wel iemand die stopt met roken en dan weer even niet, en dan weer opnieuw vol overgave stopt, en dan weer even niet.
En zo modder ik de hele tijd door.
Natuurlijk doe ik wel kleine dingetjes, alleen die zie je bijna niet!?!!!

*Zomer door Bibje 
Gisteren besloot ik dat de kerstboom nu echt wel eens he-le-maal weg mocht. Ik had de versierselen er al meteen de dag na kerst eruit gehaald maar de lichtjes nog niet. Leek wel gezellig...maar ja, het past niet hoor, zo'n boom in januari. Dus weg ermee. Ook gelijk maar die ene plant, die al maanden aan het doodgaan is, de kamer uitgesleept. En meteen mijn ezeltje met schilderij* opgeklapt.
"Zo,"dacht ik,"meteen een stuk ruimer in huis"
Want , weet u, ik ben mijn frutsels nu even heel erg zat.
Al die stofnesten....
De komende tijd ga ik dus, tussen neus en lippen door, dingen weghalen en ruimte scheppen.

Wat ik verder heb gedaan:
- de bestekbak uitgezocht en besloten dat een 4 delig bestek meer dan genoeg is. Zoon heeft nu ook bestek voor later(dochter heeft dat van oma al)
- woonglossies uitgezocht, die ga ik wegdoen (twee manden vol) daardoor heb ik weer ruimte in de kast.
- kist in de gang uitgezocht en daar gaan nu de sjaals en mutsen en tekeningen en schoolspulletjes van de kinderen in(totdat ik die knap uitgezocht heb)

Nog te doen:
Heeeeeeeeel veeeeeel ;)
- de trapkast, na een grondige opruim nu weer een zooitje dankzij dochters actie om wat te zoeken....ik had wat te heftig opgeruimd geloof ik haha
- kast uitruimen in de achterkamer en dan verplaatsen naar voorkamer. Waar het hypermoderne dressoir van mijn moeder eruit gaat(liefhebbers?)
- grote kast in de kamer leeghalen en alles uitzoeken, de helft moet weg!!!! want de administratie moet erin(uit de vorige kast)
- klepbank leeghalen en kinderspul wegdoen. Ze spelen er toch niet meer mee. Hier gaan de spelletjes van kids in, om ruimte te maken in de grote kast.
- keukenkastjes onder opruimen en overbodig spul wegdoen. Ook overbodige hand/theedoeken. Ik heb er veel teveel. Kunnen die mooi in de doos voor de kids als studenten-uitzet.
- jaarlijkse laatjes-opruim-actie.
- secretaire in slaapkamer opruimen zodat ik daar 's avonds weer kan schrijven ;)
- kleding uitzoeken die ik nu inmiddels al 4 jaar niet meer pas, en verkopen op de marktplaats.( het houdt een keertje op...)
- voorhalletje opruimen!!!!!! We moeten inmiddels alweer klimmen.
- Jassen uitzoeken en verkopen wat goed is, wegdoen wat kapot is en niet meer gemaakt kan worden.

En verder denk ik nog maar even niet. deze lijst is alweer lang genoeg.
Ik ga snel wat doen
.(¯`v´¯) ♥
`*.¸.*.♥.✿´´¯`•.¸⁀°♡ ♥ .¸¸.•´¯`•♥•´¯`•.¸¸.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten