zondag 16 december 2012

Dag 2 : De keukenkastjes.....

lekker leeg kastje ;)
Ik weet het, dag twee is een beetje verlaat, en het is ook nog eens niet datgene wat ik zou doen. Maar alas , ik ben in de tussentijd gewoon met heel kleine dingetjes bezig gegaan en laat nu even het resultaat zien van mijn keukenkastjes-opruim-zin.

Ik kom uit een nest van poetsers!
Je ziet het niet aan mijn huis af, dat niet. Ergens onderweg naar volwassen worden, is er iets misgegaan met mijn poetsgenen. Niet dat ik nu een enorme viespeuk ben, maar echt netjes...nah...overal ligt wel wat(of moet ik inmiddels lag zeggen?)
Boelig, zei mijn vader altijd, "het is zo boelig bij jou"
Mijn vader, fervent liefhebben van Jan des Bouvries, hield van minimalisme, leeg, strak, modern, opgeruimd, netjes en blinkend schoon. Hij poetste dat het een lieve lust was,alle ramen blinkend, elke week weer. Mijn moeder was maar wat blij met hem toen zij dagelijks de demente oudjes verzorgde in het verzorgingstehuis.
Zelf kwam ze ook uit een goed poets-nest.Ze had het van haar moeder geleerd. En heeft fervente pogingen gedaan om het mij te leren......
Dat is gelukt hoor, tot op zekere hoogte, toen ik nog jong was had ik zelfs een vaste routine op de dag. Bij het wakker worden gooide ik mijn bed buiten om te luchten en ging zelf de badkamer in om te wassen en aankleden en opmaken. Om daarna het bed, gelucht en geklopt, op te maken. Daarna ontbijten en meteen de afwas doen van dat onbijtje....aanrecht schoon en dan op naar mijn werk. Na het werk sjeesde ik de stofzuiger erdoor en kookte en ging dan eten tv kijken corrigeren lesvoorbereiden en naar bed.
Maar ja, toen had ik geen kinderen.
Die overal spullen neergooiden, en het woord opruimen nog steeds niet willen kennen. Toen waren mijn kastjes gewoon netjes en lagen de spullen daar dus in en niet ernaast of op de grond of op het aanrecht of waar dan ook , behalve in de kast dan. En een troep dat ze maken, echt, on-ge-lo-ve-lijk!

Maar dat is nu wel mooi over he, daar doen we niet meer aan!
Dus vanavond moesten ze hun borden naar de keuken brengen en afwassen en hun spulletjes opruimen alvorens ze naar bed mochten! Zo gaan we dat voortaan doen. Het is een beginnetje, ik weet het, een mooi beginnetje. De tafel is nu leeg...ooooo wat een heerlijk uitzicht!




nog even op zoek naar voorraad doosjes voor de suiker en het zout

 ♥ .¸¸.•´¯`•♥•´¯`•.¸¸. ♥

4 opmerkingen:

  1. Wauw, goed zeg. Dit is inspirerend, ik krijg zin om ook te beginnen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou zeggen DOEN! ;)
    ga je er ook over bloggen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeh...ben erover aan het nadenken. Ik vind het wel heel motiverend moet ik zeggen. Ik keek vandaag al met van die 'opruimogen' naar mijn voorraadkast.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen